make me love



jag vaknade imorse och förebereda mig till skolan. Som vanligt, vill jag sova en stund till, innan jag gick upp från sängen. Att sova, är helt enkelt bäst. Men såklart vill man inte missa skolan. Jag kan ha få ont i hjärtat, om jag missar en hel dag på skolan. Visst är det sjukt? ;) men poänge är att jag vaknade och var pigg hursomhelst! När första lektion började, frågade lärare om jag var trött? Jag tänkte, varför frågade många nuförtiden om jag var trött? Skumt, jag börjar undra om jag ser ut så trött ut när jag är osmink?







Make me love? jag bara skriver det (;

Jag är så nyfiken just nu... Vad är det som gör er glad ? Alltså att ni älskar livet? Berätta =D Jag älskar att lyssna! & var inte blyg för att skriva ;)



Peaaace


Kommentarer
Postat av: Maral

Kan berätta det för dig i irl : )

Postat av: Askungen

Lyssnar du så läser du mig då skriver jag :) Många pelare att möta i livet och vad man som är så glad över. Det som gör mig så glad, att jag kan skriva, ljudet i hjärtat av kärlek som brinner verkligen för att skriva. Skiten av mig. Jag vet inte men jag lever för att skriva men även att det som gör mig så glad att jag är en människokännare. Bra positivt eller negativt. T.ex den punkten jag möter någon som inte känner mig kan jag se direkt personen i några minuter om personen gillar mig eller inte mig. Det är lite skrämmande. Svårt att förklara. Jag kan se det i spegelens ögon. Jag ser det i deras ögon. Sekunden det i ögonblicket som signalerar det, att personen inte gillar mig så värst mycket. Även om personen verkar vara trevlig men tvunget trevlig. Det är så skönt att kunna känna och se det. Men vissa säger att det är inte bra att veta för mycket eller känna för mycket för då kan jag ha fel också. Men jag säger att känna någonting ger inte ofta fel. Känslan är en beständig fråga. Vad är känslan? Jag är glad över min punkt som en vän. Jag vet inte, jag låter kanske som att jag skryter men jag är bara egoklok. Jag vet att jag är en bra vän. Jag mår bra av att finnas för andra. Jag lyssnar. Frågar. Funderar. Svarar för personens skull. Allt för personens skull. Hjärtat i hög empati. Jag är åtminstone glad att jag kan gråta och le! :) Jag är så varm men så kall också, misstolkad som kall men varm. Jag mår bra av att äta choklad. Chokolist kanske va men sockerdrog. En kick av chokladbit ger energi. Det finns många olika punkter. Att vara glad över. Upptäcktsfärder av livets erfarenheter. Resor i världen. Att gilla utlänningar. Deras värme. Kroppspråk. Deras livsyn. Att jag är Isabel / Askungen. Att vi har ett sinne. Som att använda och komplettera till i livet. Jag låter lite fördjupad på havet. Men det spelar ingen roll. Du ville lyssna. Gjorde du det? Skratt. Lite bakis kanske på morgonen. För lite mycket av rött vin igår med vimmel och mingel här hemma. Grekiskt käk smakade underbart gott med dressningar och sallad. Och det avslutade jag kvällen med panna cotta och gästerna älskade det. Tiden skenade iväg och vi inte hann eller orkade i stress till krogen igår. Äh. Men hade ni kul igår? :)

2008-11-08 @ 09:02:00
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: Askungen

Rättade min bloggadress bara :)

2008-11-08 @ 09:03:49
URL: http://www.metrobloggen.se/askungen
Postat av: gullungen

gullunge.



för mig är det leenden som gör mig glad. kärlek, nära och kära... men leenden från just dem slår allt. vad är vackrare än ett leende? ingenting tycker jag :)



puss puss!

2008-11-08 @ 11:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0