punkare? NÄ!

jag kallar den inte för punkare - det måste finnas någon att heta och jag vet tyvärr inte. punkneon, ksk?:P



 

image209image210




Yo! Ni kanske undrar vad jag gör med dessa bilder? Jo, jag ska förklara. På vägen hem mötte jag en tjej, som bor i samma område som jag. Hon såg annorlunda ut, en vanlig tjej och söt. (ser ut som en svensk) Hon såg ut som alla dessa människor - en vanlig tjej, punkt slut.


Jag blev förvånad att det var hon. Hon har förändrats! Ärligt, jag saknade henne som förut. Jag kände inte henne egentligen men har sett henne i busshållplats ganska ofta så jag visste hur hon såg ut. Nästan ett år sen har jag inte sett henne, eftersom jag inte är i Stockholm oftare pga studerar i Örebro. Hon brukade ha olika hårfärg - rosa, grön, blå men säkert gul, rosa, lila & mera. Hon klädde sig starka & annorlunda kläder, som ser ut nästan typ på bilden. Förresten på bilden är för ganska överdriv, bara så ni vet.


Hon hade ungefär samma typ där och jag tyckte att det var fantastiskt, eftersom hon våga använda och hon var så självsäker när hon gick ut och såg på när folk tittade på henne (ksk inte men för mig verkar hon vara det).  Hon var ballt och hon lyste alla, enligt mig. Hon såg inte direkt som en punkare, utan som gladfärger med egen stil - typ som japan, om jag mindes rätt. Hon har en stor syster, som var snobbigt (tror att de ä systrar & jag tycker i alla fall att hon va snobb på grund av hennes kläder. Haha) och hon var också söt. Ja, systrar? Olika stilar? De pratade ofta och de har lika ögon, näsa & läppar, därför tänkte jag att de borde vara systrar. Men så nu, är hon en vanlig tjej... hm, jag saknar att se på henne när hon hade sådan kläder och det passar henne toppen!



Jag säger det här, eftersom jag tycker det är kul när folk unna sig något med annorlunda stil som ingen har, om ni fattar vad jag menar. Ibland tänker vi: fyfan hur kan de klädda sig så... men samtidigt det är deras personlighet? Man är bara sig själv. Sjukt att jag saknade henne som förut men inte nu? Jag tror att det kan betyder att jag tycker det är kul se med olika folk som har sådan kläder och det lyser alla, särskilt mig. Jag själv inte kan ha de på mig för det är inte min typ men att se på, är vackert. de skapar sig genom tecken serie, eller vad det nu heter...


Kommentarer
Postat av: Idioten

kaaanske heter det hellokittystil? ;)

2008-03-24 @ 23:51:05
Postat av: Idioten

kaaanske heter det hellokittystil? ;)

2008-03-24 @ 23:51:18
Postat av: Malin

unika människor beundrar jag, de som går egen väg och har egen klädstil. coola :)

2008-03-25 @ 01:29:29
Postat av: yelena

stilen heter Harajuku :) Den är väldigt populär i Japan och japanerna där brukar varje söndag träffas vid en speciell plats och visa upp sina stilar. Riktigt skoj!

2008-03-25 @ 23:23:34
URL: http://yelenayllevante.blogg.se
Postat av: Sandra

Hi hi, mmm men nu ska du ju kanske börja simma :) Puss! Uppdatera bloggen ;)

2008-03-29 @ 21:18:35
URL: http://rosaluftslott.blogg.se
Postat av: Anonym

tack för du uppmuntrade mig att köpa väskan! like it! sorry för mitt sms, jag skickade faktiskt från gamla simkortet.. men mobilen kanske har blivit förvirrad, vetefan! :D uppdatera din blogg också! pussa på.

2008-04-04 @ 10:37:14
URL: http://www.rivenvitchoklad.blogspot.com
Postat av: Sandra

Sötis. Saknar dig, puss.

2008-04-04 @ 20:55:37
URL: http://rosaluftslott.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0