Kurdistan


Måste tillägga en sak till! Min lillebror berättade att han och hans kompis var på Mc Donald idag. De såg en schysst tjej som de inte kunde låta bli och fråga henne: Vilket land kommer du ifrån? Tjejen svarade så här: Jag har inget land.

Lillebror gissade och frågade om hon kommer ifrån Kurdistan. Hon svarade ja.


Jag tänkte att det faktiskt är så sant att hon svarade att hon har ingenstans land. Kurdistan har inget land. Kurdistan har bara folk grupp och ett språk. Jag kommer själv ifrån Kurdistan del av Irak. Andra kommer ifrån Kurdistan del av Iran, Turkiet, Syrien och så.... som ni kan se på bilden.


Så det är självklart om folk kommer och frågar vilket land jag kommer ifrån, så ska jag säga inget land. Folk får gärna fråga - Var kommer du ifrån. Då kändes det rätt ordval så kan man säga att man kommer ifrån Kurdistan. Men kanske folk bara råka säga vilket land man kommer ifrån. Men det här är mycket intressant ämne.

kuri



Kommentarer
Postat av: Maddie

Intressant tkr jag oxå ;)

2008-06-18 @ 13:13:09
URL: http://enmadeleine.blogg.se/
Postat av: Malin

åh sant, har inte tänkt på det. intressant pi! ;)

2008-06-18 @ 13:17:56
URL: http://bayswater.blogg.se/
Postat av: jossan

rååå de stämmer, har inte ens tänkt på de :P men coolt sagt, att man kan säga att man inte har något land om man frågar en :)

2008-06-24 @ 00:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0