smoothie with kiwi :)


Jag är inte så sugen på godis, chips, choklad, kakor... men jag är åtminstone sugen på något som jag inte visste vad. Igår köpte jag en mix, som var billigt (150 kr) så jag kunde inte undvika att köpa. Nu äger jag en! Jag såg att jag hade glasspaket hemma... den har jag inte ätit på ett bra tag. Tycker inte om glass, så den har bara legat i frysen. Älskar att äta glass på sommar och just nu närmare sommaren sig, gud vad jag längtar. Äsch tillbaka till ämnen, så provade jag glass, lite mjölk och oboy blandad i mixen. Jag drack... gud vad gudomligt gott! Ni borde testa =) onyttiga jag vet, men sak samma.


Ingredienser

3 3 dl mild naturell yoghurt
1 1 dl frysta hallon
Fruktsocker
0.5 0.5 st banan,


Som jag hittade i hemsidan men jag hade inte frysta hallon .


Jag tog istället kiwi som jag hade härhemma . Det var verkligen annorlunda och gott! Jag rekommenderar er testa den.


Jag gjorde så här:


3 dl ekologiska mild yoghurt

Skära bitar av halvan banan

Två stycken kiwi. Skala den först och sen tvätta kiwi med vatten sen skära kiwi små bitar.

1 tsk socker (förresten, kan utan socker om ni vill).

Sen lägg man allihop i en mix .

Lägg de i kylskåp under 10 min, sen servera!


Godare med vaniljyoghurt istället för mildyoghurt, tror jag. Har tyvärr inte vaniljyoghurt, trist.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Gullunge! Låter gott :) Hi hi, saknar dig också! Ses nästa vecka? :) Puss!

2008-04-11 @ 23:48:33
URL: http://rosaluftslott.blogg.se
Postat av: Sandra

Ha ha, ja. För att det är bara apan som vet poängen med bilderna, ska berätta det för dig sen ;) Men bilden på oss fyra där du gömmer ansiktet med händerna är bara för söt. Jaså, skoj :) Vad för sommarjobb? Kommer du tillbaka på onsdag typ på eftermiddagen eller? I fall då kan vi ses :) Puss, saknar dig!

2008-04-12 @ 12:06:17
URL: http://rosaluftslott.blogg.se
Postat av: Liikis

flirt flirt, duktig du som lyckades med smoothie! Visst e den supergod? Jag dricker det typ varje dag om jag råkar har allting typ :D
Pusspuss!

2008-04-16 @ 07:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0