Ett år har gått alldeles fort...


image220

Bilden den dagen då Sofie tog studenten 07 - en kul bild å härligt

Så mycket har hänt på ett år. Den bästa och den dåliga. Ändå är det värt varenda sekund att leva! Det finns mycket kvar upplevelse och jag ser fram emot det.




Idag på psy lektion tittade vi på en film om multipel personlighetsstörning. Jag visste inte vad en multipel personlighetsstörning var för något. Under filmen fick jag veta vad det var och det var intressant att titta på. Multipel personlighetsstörning har flera personligheter och har svårt att bota. Den kvinnan som har sjukdom, har 7 olika personligheter och hon är medvetande om det. Hon har blivit van vid sig att ha olika personligheter, som till barnröst, en depression person, och så. Man har varje namn på 7 personer. Den byter sig ofta, varje timme, varje dag, varje månad, varje år. Det kan vara orsak från grymt barndom som hon fick den av sjukdomen. Vill ni veta mer om multipel personlighetsstörning, kan ni kolla i internet. Tycker ni ska läsa eftersom det är mycket intressant.




Min gullunge Sandra & Eliin kommer snart hit å äta tacos m mig ikväll innan vi drar och firar Jacobs födelsedagsparty. Hurrahurra!

snart 20 år - ofattbar? hm, vet ej ;)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gullunge, tack för allt igår :) Kanske ses under veckan? :) PUSS

2008-04-20 @ 00:24:03
URL: http://rosaluftslott.blogg.se
Postat av: Sofie H

Hahaha vilken kul bild på min studentdag! Tack mina älsklingar som förgyllde dagen och att ni tvättade mina fötter! Garv!

2008-04-22 @ 00:03:12
URL: http://rivenvitchoklad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0